قرارگاه پایگاه ویژه مقاومت بسیج شهدای زاویه

هبر انقلاب در پیام به مناسبت فرارسیدن موسم حج: جادوی مادی‌گرایی با ابزارهای پیشرفته درحال اغواگری و تباه‌سازی است و نظام سلطه در کارِِ فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی میان مسلمانان و تبدیل کشورهای اسلامی به دوزخ ناامنی و اختلاف است. حج می‌تواند داروی شفابخش این هر دو ابتلای عظیم امت اسلامی باشد؛ هم دل‌ها را پاک و هم چشم‌ها را بر روی واقعیت‌های تلخ دنیای اسلام باز کند و عزم‌ها را برای مقابله با آن استوار نماید.

قرارگاه پایگاه ویژه مقاومت بسیج شهدای زاویه

هبر انقلاب در پیام به مناسبت فرارسیدن موسم حج: جادوی مادی‌گرایی با ابزارهای پیشرفته درحال اغواگری و تباه‌سازی است و نظام سلطه در کارِِ فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی میان مسلمانان و تبدیل کشورهای اسلامی به دوزخ ناامنی و اختلاف است. حج می‌تواند داروی شفابخش این هر دو ابتلای عظیم امت اسلامی باشد؛ هم دل‌ها را پاک و هم چشم‌ها را بر روی واقعیت‌های تلخ دنیای اسلام باز کند و عزم‌ها را برای مقابله با آن استوار نماید.

قرارگاه پایگاه ویژه مقاومت بسیج شهدای زاویه

رهبر انقلاب در پیام حج: رؤسای کشورهای اسلامی و نخبگان دنیای اسلام، وظایف سنگین بر دوش دارند: ایجاد وحدت؛ آگاه‌سازی ملت‌ها از خیانت استکبار و صهیونیسم؛ تجهیز همگان برای مقابله با دشمن؛ متوقف‌سازی فوری وقایع فاجعه‌بار در کشورهای اسلامی همچون حوادث یمن، دفاع قاطع از اقلیت‌های تحت ستم مسلمان همچون مظلومان میانمار؛ و از همه مهم‌تر وظیفه‌ی دفاع از فلسطین و ملتی که نزدیک ۷۰سال برای کشور غصب‌شده‌ی خود مبارزه می‌کند.

پیوندهای روزانه

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

فیلم یتیم خانه ایران به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای زاویه و کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) شهر زاویه و بامشارکت شهرداری و شورای اسلامی وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر زاویه به مناسبت هفته وحدت در 4 وقت با حضور گسترده خانواده ها و مردم ولایی شهر زاویه برگزار گردید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۵ ، ۲۲:۵۶
پایگاه مقاومت شهدای زاویه

دعوت حجت‌الاسلام پناهیان برای تماشای «یتیم‌خانه ایران»:

این یک فیلم تاریخی است ولی آیندۀ ما را و آنچه که امروز با آن درگیر هستیم را به ما نشان می‌دهد. بعید می‌دانم انسان هوشمندی بتواند از دیدن این فیلم صرفنظر کند. در عین حالی‌که جاذبه‌های بصری و هنری‌اش را حفظ کرده و جنبۀ سرگرم‌کنندگی نیز دارد، ولی برای انسان‌های محقق و اندیشمندان علوم سیاسی هم خیلی می‌تواند مفید باشد!


یتیم‌خانه ایران «فرافیلم» است؛ قابل مقایسه با فیلم‌های دیگر نیست!/ بعید می‌دانم انسان هوشمندی بتواند از دیدن این فیلم صرفنظر کند!

این یک فیلم تاریخی است ولی آیندۀ ما را و آنچه که امروز با آن درگیر هستیم را به ما نشان می‌دهد. بعید می‌دانم انسان هوشمندی بتواند از دیدن این فیلم صرفنظر کند. در عین حالی‌که جاذبه‌های بصری و هنری‌اش را حفظ کرده و جنبۀ سرگرم‌کنندگی نیز دارد، ولی برای انسان‌های محقق و اندیشمندان علوم سیاسی هم خیلی می‌تواند مفید باشد!
گروه فرهنگی - رجانیوز: حجت‌الاسلام پناهیان تولیت مدرسۀ علمیۀ دارالحکمه، در بخشی از سخنرانی هفتگی خود در جمع طلبه‌های، با اشاره به ویژگی‌های فیلم «یتیم‌خانۀ ایران» و شمردن برخی از امتیازات این فیلم، گفت دیدن این فیلم می‌تواند یک غفلت بزرگ تاریخی را از بین ببرد و در سرنوشت کشور ما اثرگذار باشد.  در ادامه فرازهایی از این بخش از سخنرانی را می‌خوانید:
 
 انگلستانِ کوچک چطور بر کشورهای بزرگی مثل هند و ایران سلطه پیدا کرد؟
 
جمعیت انگلستان حدود 60 میلیون نفر است، اما جمعیت هندوستان نزدیک یک میلیارد نفر است! آن‌وقت کشور کوچکی مثل انگلستان، چطور می‌تواند بر کشورهایی مثل هندوستان، پاکستان، کشورهای عربی و حتی ایران، سلطه پیدا کند؟! این ناشی از ضعف این جوامع و سیاسیون آنهاست؛ باوجود اینکه تک‌تک خوبان جامعه باهوش و توانمندند، اما «باهم» نیستند و هم‌افزایی ندارند. اما دین می‌آید و ضعف یک جامعه را برطرف می‌کند؛ لذا یک جامعه اگر مؤمن و متدین شود، قوی می‌شود.
 
فیلم یتیم‌خانۀ ایران را ببینید/ «یتیم‌خانۀ ایران» فرافیلم است؛ قابل مقایسه با فیلم‌های دیگر نیست!
 
پیشنهاد می‌کنم به‌عنوان آشنایی با تاریخ و برای برداشته شدن پردۀ غفلت و حجاب از گوشه‌ای از تاریخ-که هنوز ما با آن درگیر هستیم- بروید فیلم یتیم‌خانۀ ایران را ببینید! یتیم‌خانۀ ایران «فرافیلم» است، فیلمی نیست که با فیلم‌های دیگر قابل مقایسه باشد.
 
 
بعید می‌دانم انسان هوشمندی بتواند از دیدن این فیلم صرفنظر کند!
 
این یک فیلم تاریخی است ولی آیندۀ ما را و آنچه که امروز با آن درگیر هستیم را به ما نشان می‌دهد. بعید می‌دانم انسان هوشمندی بتواند از دیدن این فیلم صرفنظر کند. در عین حالی‌که جاذبه‌های بصری و هنری‌اش را حفظ کرده و جنبۀ سرگرم‌کنندگی نیز دارد، ولی برای انسان‌های محقق و اندیشمندان علوم سیاسی هم خیلی می‌تواند مفید باشد! و برای کسانی که می‌خواهند در عرصۀ سیاست، افراد عمیقی بشوند، این فیلم چقدر فیلم دقیقی است!
 
این فیلم از نظر مضامینِ عالی و بسیار پیچیدۀ سیاسی، خیلی دقیق تنظیم شده
 
این فیلم واقعاً از نظر مضامین عالی و بسیار پیچیدۀ سیاسی، خیلی دقیق تنظیم شده است. البته کارگردان محترم هم خودش آدم باهوش و با ذکاوتی است، سال‌ها مطالعه کرده تا این داستان را مطابق با واقعیت‌های تاریخی ساخته و پرداخته است. ولی من دوست دارم که هر ایرانی، این‌قدر هوشمندانه به مسائل نگاه کند.
 
این فیلم یک غفلت بزرگ تاریخی را از بین می‌برد
 
جدا از اینکه فیلم یتیم‌خانۀ ایران دارد یک غفلت بزرگ تاریخی را از بین می‌بَرد و حافظۀ این ملت را به‌جای خودش برمی‌گرداند، عبرت بسیار بزرگی هم در اختیار ما قرار می‌دهد که اگر ما همین عبرت را بگیریم، تا ابد اسیر قدرت‌های پوشالی مثل انگلستان نخواهیم شد.
 
ببینید انگلستان چگونه توانست یک قحطی با کشتار میلیونی را در ایران سازمان‌دهی کند؟!
 
ببینید انگلستان چگونه توانسته یک قحطی بزرگ را در این کشور سازمان‌دهی کند؟ انگلیسی‌ها با یک تصمیم سه‌-چهار نفره، یک فکر و ایده و همچنین یک امکان خاص که برای آنها وجود داشت-که در ایران می‌توانستند گندم بخرند- توانستند یک قحطی با کشتار میلیونی در ایران رقم بزنند! وقتی یک جامعه ضعیف باشد، و وقتی سیاستمداران یک جامعه ضعیف باشند، می‌شود این بلاها را بر سرش آورد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۵ ، ۲۲:۵۰
پایگاه مقاومت شهدای زاویه
به گزارش روابط عمومی پایگاه بسیج شهدای زاویه ، طی سرکشی ها  از فعالیت شورای مجازی پایگاه شهدای زاویه صبح امروز فرماندهی محترم پایگاه بسیج شهدای زاویه از فعالیت های مصور شورای مجازی سرکشی به عمل آمد.


در ابتدای این جلسه برادر بسیجی محمدرضا پاشاخانلو معاونت محترم فاوا و دبیر شورای مجازی پایگاه گزارشی از عملکرد این شورا ارائه دادند.
در ادامه برادر بسیجی حسین رحیمی ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت معاونین و اعضای شورای مجازی درباره تهدیدات و فرصت های فضای مجازی نکاتی را ارائه دادند.
رحیمی ادامه داد:فضای مجازی محل امتحان‌ها و تکلیف‌های جدید ماست؛ امتحاناتی که ماهیت متفاوتی نسبت به دیگر آزمایش‌های آدم‌ها، در قرون و اعصار گذشته ندارد، ولی متناسب با وضعیت انسان معاصر مختصات خاصی پیدا کرده است. همچون تمام امتحانات دنیا، نه می‌توان کاملاً آن را کنار گذاشت و نه می‌توان به راحتی از آسیب‌هایش در امان بود. همۀ دنیا همینطور است.
فرماندهی پایگاه بسیج شهدای زاویه افزود:

فضای مجازی فرصتی است برای آنکه میزان درک خود از حقایق ناب دینی را ارزیابی کنیم، و بخشی از درک خود را به دیگران منتقل کنیم. گاهی در جریان انتقال معرفت دینی خودمان به دیگران است که می‌فهمیم چقدر می‌فهمیم. و نیز فرصتی است برای اینکه بفهمیم چقدر عاشق دین خدا و اولیاء خدا هستیم و یا چقدر خودخواهیم و بی‌خیال خدمت به دین.

معلوم است که این فضا، هم خطرات جدیدی را برای ما به دنبال دارد، و هم امکانات جدیدی را برای رشد فردی و اجتماعی در اختیار ما قرار می‌دهد. اما نباید صرفاً منفعلانه برخورد کنیم؛ باید ضمن صیانت و محافظت از آنچه می‌خواهند از ما بگیرند، از فرصتهای این فضا استفاده کنیم. وقتی به فرصت‌های فضای مجازی نگاه می‌کنیم، به سهولت درمی‌یابیم چقدر جای این فناوری برای افزایش هدایت بشر و نجات انسان‌ها خالی بود، و... شاید این فرصت‌ها یکی از زمینه‌های پدید آمدن مقدمات ظهور باشد.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۲۲:۱۸
پایگاه مقاومت شهدای زاویه


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور

نظر به انتصاب سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب می‌کنم.

ارتقای حضور سازمان‌یافته‌تر مردم (بویژه جوانان عزیز) و اعتلای بسیج در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی (مثل علم، فرهنگ، دفاع و خدمات‌رسانی)، ایجاد و ساماندهی مجموعه‌های اندیشه‌ورز و رصدگر در تمام سطوح به‌خصوص در ستاد بسیج برای راهبردنگاری و رصد فعالیت‌ها و جلوگیری از نفوذ دشمن، ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت هم‌افزایی اقشار و همکاری و هماهنگی با دستگاههای ذی‌ربط، مورد انتظار است.
 
از زحمات و تلاشهای مؤثر و مخلصانه‌ی سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در دوره تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم. توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
 
سید علی خامنه‌ای
۱۷ آذر ماه ۱۳۹۵ 



مروری بر کلیدواژه‌های مهم حکم انتصاب رئیس سازمان بسیج
۱۳۹۵/۹/۱۷
بسیج بسیج، حقیقتی شبیه افسانه‌هاست... بسیج نماد حضور ملی و مقاومت ملی و آگاهی یک ملت است؛ آن هم آگاهی همراه با تحرک، همراه با معنویت و همراه با اخلاص. بسیج، حقیقت است؛ اما شبیه افسانه‌هاست. ۱۳۸۴/۶/۲
اعتلای بسیج بسیج، تا امروز یک مجموعه‌ی انسانی رو به رشد و رو به تعالی بوده است؛ بعد از این هم باید همین باشد. آنچه بنده توصیه میکنم این است که توانایی‌های مجموعه‌ی بسیج را باید بالا برد؛ الزاماتی وجود دارد: الزامات اخلاقی، الزامات رفتاری، الزامات عملی. ۱۳۹۲/۸/۲۹
حضور جوانان نیروی مقاومت بسیج باید این مسوولیت را بر دوش خود احساس کند که دست جوانان نوخاسته‌ی کشور را در سرتاسر این کشور بگیرد... بسیج می‌تواند این نقش بزرگ را ایفا کند که برای استقرار معنویت در جامعه، به عنوان ملجا و پناهگاه دلهای باصفای جوانان و راهنمای دلسوز و دردشناس و همدل، دست جوانان را بگیرد. ۱۳۸۰/۸/۲۱
مجموعه‌های اندیشه‌ورز بسیج ما هیئتهای اندیشه‌ورز لازم داریم. کجا؟ در دو نقطه: یکی در رأس، یکی در لایه‌ها. لایه‌های گوناگون بسیج فراوان است... از جنگ سخت که احتیاج دارد به هیئت اندیشه‌ورز... تا جنگ نرم... تا سازندگی که بسیج یک‌جاهایی مشغول سازندگی است؛ تا تقسیم مأموریّتهای جغرافیایی. ۱۳۹۵/۹/۳
نفوذ دشمن برنامه‌ی نفوذ در کشور یک برنامه‌ی جدّی استکبار است... یکی از آماجهای این نفوذ مسئولانند؛ هدف این است که محاسبات مسئولان را عوض کنند... آن‌وقت فکر مسئولین و اراده‌ی مسئولین در مشت دشمن قرار بگیرد... آماج دوّم مردمند. باورهای مردم باید عوض بشود؛ باور به اسلام، انقلاب و اسلام سیاسی. ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
هم‌افزایی اقشار بسیج ارتباط بین این قشرها را هم تعریف کنید؛ ارتباط ایجاد کنید؛ گاهی هست که بسیج دانشجویی مثلاً از بسیج پزشکان یا بسیج مهندسین یا بسیج صنعتگران بی‌خبرند، اطّلاعی از هم ندارند، نه؛ مطّلع باشند... هرکدام از بخشهای مختلفِ همین بسیج قشرها میتوانند به کار دیگری کمک کنند، به پیشرفت او کمک کنند. ۱۳۹۳/۹/۶
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۲۱:۵۷
پایگاه مقاومت شهدای زاویه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۵ ، ۲۱:۴۹
پایگاه مقاومت شهدای زاویه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۵ ، ۲۱:۴۷
پایگاه مقاومت شهدای زاویه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۵ ، ۲۱:۴۵
پایگاه مقاومت شهدای زاویه