قرارگاه پایگاه ویژه مقاومت بسیج شهدای زاویه

هبر انقلاب در پیام به مناسبت فرارسیدن موسم حج: جادوی مادی‌گرایی با ابزارهای پیشرفته درحال اغواگری و تباه‌سازی است و نظام سلطه در کارِِ فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی میان مسلمانان و تبدیل کشورهای اسلامی به دوزخ ناامنی و اختلاف است. حج می‌تواند داروی شفابخش این هر دو ابتلای عظیم امت اسلامی باشد؛ هم دل‌ها را پاک و هم چشم‌ها را بر روی واقعیت‌های تلخ دنیای اسلام باز کند و عزم‌ها را برای مقابله با آن استوار نماید.

قرارگاه پایگاه ویژه مقاومت بسیج شهدای زاویه

هبر انقلاب در پیام به مناسبت فرارسیدن موسم حج: جادوی مادی‌گرایی با ابزارهای پیشرفته درحال اغواگری و تباه‌سازی است و نظام سلطه در کارِِ فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی میان مسلمانان و تبدیل کشورهای اسلامی به دوزخ ناامنی و اختلاف است. حج می‌تواند داروی شفابخش این هر دو ابتلای عظیم امت اسلامی باشد؛ هم دل‌ها را پاک و هم چشم‌ها را بر روی واقعیت‌های تلخ دنیای اسلام باز کند و عزم‌ها را برای مقابله با آن استوار نماید.

قرارگاه پایگاه ویژه مقاومت بسیج شهدای زاویه

رهبر انقلاب در پیام حج: رؤسای کشورهای اسلامی و نخبگان دنیای اسلام، وظایف سنگین بر دوش دارند: ایجاد وحدت؛ آگاه‌سازی ملت‌ها از خیانت استکبار و صهیونیسم؛ تجهیز همگان برای مقابله با دشمن؛ متوقف‌سازی فوری وقایع فاجعه‌بار در کشورهای اسلامی همچون حوادث یمن، دفاع قاطع از اقلیت‌های تحت ستم مسلمان همچون مظلومان میانمار؛ و از همه مهم‌تر وظیفه‌ی دفاع از فلسطین و ملتی که نزدیک ۷۰سال برای کشور غصب‌شده‌ی خود مبارزه می‌کند.

پیوندهای روزانه
تأکید من این است دشمن برای فتنه جدید خود لباس نفاق بر تن کرده است که مقابله با آن هوشیاری زیادی می‌طلبد.




پایگاه بصیرت، گروه سیاسی/ با توجه به فرارسیدن ایام حماسه ۹ دی، خبرنگار پایگاه بصیرت گفت‌وگویی را با حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات ترتیب داده که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

 

ویژگی حماسه ۹ دی چیست؟

یکی از ویژگی‌ها و نکات قابل‌توجه ۹ دی پاسخ‌گویی مردم به فتنه گران است. قبل از انتخابات فتنه شروع شده بود، اما حرکت‌هایی که در رابطه با فتنه شکل گرفت سبب شد که مردم تاملی کرده و دستگاه‌های مختلف در این راستا وظایف خود را انجام دهند. در این قضیه هم مردم با توجه به اتمام حجت مقام معظم رهبری در خطبه‌ها و هر نوع اتمام حجت دیگری که صورت گرفت شرح صدر قابل‌توجهی از خود نشان دادند، اما استکبار با حمایتی که از فتنه‌گران کرد سبب شد که آن‌ها سراغ مقدسات مردم و چیزهایی که مردم انقلاب خود را بر اساس آن اصول و مبانی به وجود آورده بودند رفته و قضیه روز عاشورا اتفاق افتد.

ویژگی مهم و خاص ۹ دی حضور میلیونی مردم در سطح کشور بود. حرکت‌های مردمی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف به شکل‌های متفاوت صورت می‌گرفت تا آن‌ها متوجه مسائل شده، دست از فتنه بردارند و به اتمام حجت‌های نظام توجه کنند اما زمانی که توجه نکردند اوج حرکت مردم در ۹ دی رخ ‌داده و  مردم به میدان آمدند.

نکته اساسی دیگر تبیین و روشن شدن فتنه توسط مقام معظم رهبری و علاقه‌مندان به‌نظام و خواص هوشیار است که از ویژگی‌های حماسه ۹ دی است. جمعیت، جریان و گروه‌ها با رویکردهای مختلف در ۹ دی حضور دارند اما این بیانگر و روشن‌کننده بخشی از مسائل است که هنو�� زمان بیان همه مسائل پشت پرده فتنه فرا نرسیده است.

 

تفاوت حماسه ۹ دی با دیگر حرکت‌ها مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس در چه چیزی است؟

راهپیمایی ۲۲ بهمن در راستای حمایت و پشتیبانی مردم از استمرار نظام و انقلاب است. بحث روز قدس نیز بیانگر حمایت مردم از مقاومت در سطح منطقه است، اما در ۹ دی مردم خود به مقابله با فتنه برخاستند که نکته قابل‌توجهی است. مردم متوجه شدند همان انقلابی که در ۲۲ بهمن برای استمرار آن راهپیمایی می‌کنند دچار فتنه شده، به همین دلیل به مقابله با آن برمی‌خیزند. بنابراین ۲۲ بهمن راهپیمایی برای استمرار نظام و انقلاب، روز قدس برای حمایت از مقاومت است، اما حماسه ۹ دی برای مقابله با فتنه بود.

 

بعد از حماسه ۹ دی شاهد چه تغییر و تحولاتی در فضای سیاسی کشور بودیم؟

بعد از فتنه دشمن احساس کرد افرادی را در داخل نظام دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری کند، زیرا دشمن همیشه برای رسیدن به اهدافش از خود سرمایه‌گذاری نمی‌کند. این نکته ای است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند، دشمن به مباحث فرهنگی و سیاسی یک کشور نگاه می‌کند، آن قسمت‌هایی را که همراه و همسو با اهداف خود می‌بیند حمایت می‌کند و در فتنه ۸۸ نیز دشمن این‌گونه اقدام کرد.

در حماسه ۹ دی عده‌ای از خواص ساکت شده و حتی برخی از طرفداران حماسه ۹ دی را نیز به تمسخر گرفتند و متأسفانه برخی جریانات سیاسی کشور به شکلی که مورد انتظار بود به وظایف خود عمل نکردند. اما نکته قابل تأمل این است که جریانات، احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌هایی که پایبند به نظام بودند مسیر خود را مشخص و تعیین کرده و جلو آمدند.

کشورهای غربی و دشمنان بیگانه با بهره‌برداری از فضای فتنه ۸۸ به فکر طرح جدیدی برای مقابله با نظام و انقلاب اسلامی افتادند. برنامه‌ریزی دشمن این نبود که کار نظام را یک شبه تمام کند، زیرا می‌داند این شدنی نیست. دشمن با طرحی درازمدت و سریالی اهداف خود را در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد دنبال می‌کند، حتی این مسئله در بحث مذاکرات نیز دیده می‌شود. دشمن در مذاکرات به دنبال پیروزی عاجل نیست بلکه تلاش می‌کند با طراحی سریالی آن را به نفع خود مدیریت کند.

برنامه‌های دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی زیاد است که بخشی از آن طراحی فتنه با کارشناسان سیاسی، مؤسسات اطاعاتی است. آن‌ها از قبل پیش‌بینی‌های لازم را کرده بودند که این فتنه مقدمه‌ای برای حرکت‌های بعدی باشد.

دشمن بخشی از اهداف خود را به دست آورده زیرا متوجه شد که در داخل آدم‌هایی دارد که می‌تواند از آن‌ها بهره‌برداری و استفاده کند. آن افراد همان خواص بی‌بصیرت هستند، بسیاری از خواص، حق و باطل را می‌دانستند اما به تکلیف خود عمل نکردند. خواص علی‌رغم این‌که عوامل فتنه را شناختند اما متأسفانه در این بحث همراهی نکردند. دشمن پس از فتنه در حال برنامه‌ریزی برای یک طراحی مجددی است.

امروز ملت ما باید هوشیاری ویژه داشته باشد زیرا عوامل فتنه با چهره نفاق برای فتنه‌ای جدید به میدان آمدند. لذا افرادی که با بحث اصلاح‌طلبی آمریکایی در فتنه حضور داشتند امروز در جلسات خصوصی خود مطرح می‌کنند که نباید با ولایت‌فقیه به‌صورت مستقیم درگیر شویم، بلکه باید غیرمستقیم وارد شویم. بنابراین تأکید من این است که دشمن برای فتنه جدید خود لباس نفاق بر تن کرده است که هوشیاری زیادی را می‌طلبد.

 

چه تلاش‌هایی توسط فتنه‌گران برای احیاء مجدد فتنه بعد از ۹ دی صورت گرفته است؟

دشمن از هر فرصتی در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده و آن را مدیریت می‌کند آن‌ها با طراحی شبکه‌های مجازی و با استفاده از سرویس‌های اطلاعاتی مانند سی آی ای، موساد و ... افرادی از فتنه که به آن‌ها پناهنده شدند را هدایت و راهنمایی می‌کنند تا برای رسیدن به اهداف خود طراحی و فضاسازی کنند.

نکته مهم در طرح آن‌ها جنگ نرم با استفاده از فضای مجازی و ماهواره‌ها است. یکی از اقدامات آن‌ها که به‌عنوان نمونه به آن اشاره می‌کنم این است که به دنبال آن هستند تا تاریخ سیاسی نظام انقلاب اسلامی را چهره منحرفی نشان دهد و در این راستا نیز بسیار سرمایه‌گذاری می‌کنند، علت عمده این است که دشمن برای مقابله با انقلاب می‌داند که نمی‌تواند با نسل اول انقلاب مقابله کند، بنابراین تلاش می‌کند تا نسل دومی و سومی را در جنگ نرم و فضای تحریفی که در تاریخ انقلاب به وجود می‌آورد، بتواند فتنه مجددی را شکل دهد و به اهداف خود برسد.

 

چگونه حماسه ۹ دی سبب انشقاق در اردوگاه فتنه‌گران شد؟

یکی از تأثیرات جدی حماسه ۹ دی این بود که برخی از فریب‌خورده‌های فتنه گران را به خود آورد و آنها از راهی که در پیش‌گرفته بودند برگشتند. فتنه گران از مجموعه ای تغذیه می‌شدند که از سرویس اطلاعاتی انگلیس خط دهی می‌شد. این سرویس اطلاعاتی همیشه در حرکت‌های خود از اراذل واوباش استفاده می‌کند. در فتنه ۸۸ نیز فتنه گران از اراذل و اوباش استفاده کردند، اما حماسه ۹ دی اراذل و اوباش را در فضایی قرار داد که با مردم مواجه شدند و اینجا نتوانستد استفاده لازم را ببرد.

البته این به معنای آن نیست که دیگر فعالیت نمی‌کنند، بنده تأکید دارم که ما همیشه باید هوشیار باشیم. همان طور که امروز هم مشاهده می‌کنید در داعش سازی هم از گروه و دسته اراذل ‌و اوباش استفاده کردند. لفظ تندرو با اراذل و اوباش تفاوت دارد، ممکن است فردی دیدگاه‌های اعتقادی داشته باشد و در دیدگاه‌های خود تندروی داشته باشد، اما اراذل و اوباش اعتقاداتی ندارند.

به همین دلیل حضور مردم در حماسه ۹ دی انشقاق میان آن‌ها به وجود آورد. نکته قابل‌توجه این است که در میان سران فتنه هنوز انشقاقی صورت نگرفته و این‌ها هنوز ارتباطاتشان  برقرار است و به دنبال فرصت هستند که بتوانند احیا شوند.

 

چگونه حماسه ۹ دی را در تاریخ ماندگار کنیم؟

باید یک اقدام مستمری در رابطه با حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ انجام داد، همان‌طور که در رابطه با تاریخ امیرالمؤمنین (ع) جنگ صفین و خوارج فتنه بودند و ما با پرداختن به آن‌ها، آن را پررنگ کردیم. اگر دقت کنید از فتنه ۸۸ تاکنون مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در هر سخنرانی بسیار حکیمانه و دقیق گریزی به فتنه و حماسه ۹ دی دارند، زیرا این تاریخ نقطه عطفی است که باید زنده بماند و راه زنده نگه‌داشتن آن نیز استفاده از فرصت‌های مختلف و متعددی همچون استفاده از رسانه‌های شنیداری، دیداری و مکتوب است که باید بحث فتنه و حماسه ۹ دی را تبیین کرد.

فتنه ۸۸ با حماسه ۹ دی به‌صورت مقطعی متوقف شده است. فتنه گران بعد از آن دنبال طراحی هستند. ما باید از تمام فرصت‌ها استفاده کنیم و به‌صورت شفاهی، ساخت فیلم‌ها، تجزیه و تحلیل‌های مختلف حماسه ۹ دی را حفظ و ماندگار نگه ‌داشته و فتنه‌ی فتنه گران را آشکار کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۰
پایگاه مقاومت شهدای زاویه